13 اسفندماه، سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی
نوشته شده توسط : gheirati

بسم رب الشهداء

آسمان در شب اولین سال فراق حاج قاسم سلیمانی سردار محبوب ایرانی ناله سر داد و غم بزرگ این بزرگ مرد را به همه جهانیان تسلیت و تبریک گفت.

زندگی نامه

حاج قاسم سلیمانی در تاریخ 20 اسفندماه 1335 در شهرستان رابُراستان کرمان در خانواده ای چهار نفری متولد شد. حاج قاسم در جوانی و در سن 18 سالگی در اداره آب استان کرمان استخدام شد. وی در جوانی ازدواج کرده و دارای 2 فرزند دختر و 2 فرزند پسر می باشد. او در همان زمان با شخصی به نام رضا کامیاب آشنا شده و از آن پس در مسائل و جزئیات انقلاب اسلامی وارد شد.

جنگ ایران و عراق

شهید سلیمانی در زمان جنگ به عنوان عضوی از سپاه پاسداران، در کرمان چندین گروه را آموزش داده و به جبهه ها فرستاد. در زمان جنگ بین ایران و عراق وی با حکمی که توسط فرمانده وقت سپاه پاسداران صادر شد، به فرماندهی لشکر 41 ثارالله در آمد و همچنین عضوی از فرماندهان دیگر عملیات ها مانند عملیات والفجر هشت، کربلای چهار و پنج شد.  

فعالیت های پس از دفاع مقدس

در سال 1376، پس از پایان جنگ ایران و عراق به دیار خود، استان کرمان بازگشت و سپس به جنگ به اشرار هدایت شده مرز های شمالی پرداخت. از دیگر فعالیت هایکه  شهید سلیمانی که قبل از برگزیده شدن به سمت فرماندهی سپاه قدس انجام می داد می توان به جنگ با باند های قاچاق مواد مخدر در مرز های ایران و افغانستان اشاره کرد. آیت الله خامنه ای در سال 1389، حاج قاسم را به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کرد. این سپاه در سال 1379 به دلیل افزایش فعالیت های برون مرزی با فرماندهی احمد وحیدی تشکیل شد و حاج قاسم نیز پس از او فرماندهی را از آن خود کرد.

فعالیت های شهید سلیمانی در زمان ظهور داعش در عراق و سوریه

شهید قاسم سلیمانی در زمانی که داعش وارد عراق و سوریه شد با عنوان فرمانده سپاه قدس یه این مناطق رفته و با نیروهای خود به مبارزه با این گروه ها پرداخت. این گروه در جنگ عراق تاثیر بسیار خوبی داشتند. در پی آن وزیر سابق امنیت ملی کشور عراق در طی مصاحبه ای از حاج قاسم سلیمانی به عنوان قدرتند ترین مرد در عراق نام برد. همچنین آمریکایی ها هم وی را تاثیر گذارترین نقش در این عملیات ها دانسته اند.  حاج قاسم همچنین در جنگ سوریه هم با ایفای نقش در مقابل گروهک توریستی داعش قرار گرفت. در این جنگ عنوان مدافعان حرم را از آن خود کرده و به کمک مردم بی گناه سوریه شتافتند و با هدف دفاع از حرم و مردم تمام تلاش خود را در این راه کردند.

نشان ذوالفقار

یکی از عالی ترین مدال ها و نشان های نیرو های انتظامی نشان ذوالفقار می باشد. حاج قاسم سلیمانی در 19 اسفند ماه 1389 موفق به دریافت نشان ذوالفقار توسط آیت الله خامنه ای شد. این نشان در جمهوری اسلامی ایران به فرماندهان عالی رتبه و روسای ستاد های والا مقام در نیرو های مسلح اهدا می شود.

شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی

حاج قاسم سلیمانی در تاریخ 13 دی ماه 1398، به همراه معاون حشد الشعبی ابومهدی المهندس و همچنین چن تن از یاران همراه ایرانی و خارجی به کشور عراق سفر کرد که در حادثه موشکی هلی کوپتر های آمریکایی در اطراف فرودگاه عراق مورد حمله قرار گرفتند و به مقام شهادت نائل گردیدند. 





:: برچسب‌ها: 13 اسفندماه , سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی , حاج قاسم سلیمانی , سردار دلها ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: